Ajurveda je starodavna znanost o ohranjanju zdravja, ki je stara že tisočletja. Ajurveda dobesedno pomeni znanje o življenju oziroma znanje o dolgem življenju. V zadnjih 25 letih je Mahariši Maheš Jogi s pomočjo na stotine strokovnjakov ponovno vzpostavil ajurvedo v vsej svoji izvorni veličini.

Vedski modrec Mahariši Maheš Jogi je skupaj z vodilnimi ajurvedskimi strokovnjaki na svetu, ustanovil Mahariši Ajurvedo. Znanja iz starodavne vedske literature ajurvede in znanja tradicij družin, ki so ohranila pristnost njene uporabe in ki so bila stoletja razdrobljena, je predstavil v novi celostni luči popolne znanost za sodobnega človeka.

Oživitev medicine temelječe na zavesti

Poleg izredne strukturiranosti in oživljenosti starodavnih znanj, pa je prava moč Mahariši ajurvede v oživljanju najbolj pomembnega vidika ajurvede, to je zavesti. Mahariši je znan kot največji strokovnjak razvoja zavesti današnjega časa in njegova znanja o oživljanju tega najbolj osnovnega vidika življenja, so tista, ki naredijo Mahariši ajurvedo tako popolno in tudi tako drugačno od vseh ostalih oblik ajurved.

Ajurveda Amritanam

Znan rek »Ajurveda Amritanam« pomeni »Ajurveda je za tiste, ki želijo nesmrtnost«, lahko dobi pravi pomen le, če je ajurveda utemeljena na znanju utemeljenem na zavesti­­.

Ker v zavesti vsakega od nas je njen pravi dom in v zavesti vsakega od nas je skrita nesmrtnost, kot seme, ki je še zaprto in čaka svoj čas da vzklije.

Mahariši je razsvetljen modrec, ki je svoje življenje posvetil ustvarjanju družbe brez trpljenja. Takšna družba je osnovana na posameznikih, ki imajo v celoti razvit človeški potencial. Iz različnih vidikov življenja je ljudem predstavljal Celotno znanje vseh naravnih zakonov – Vedo, s ciljem v vsakem od nas oživiti Brahmi četano – zavest enosti, zavest trajnostno oživljenje blaženosti, v kateri živijo vsi zakoni Narave. V tem stanju zavesti človek popolnoma spontano živi vsemu življenju podpirajoče življenje. Njegovo delovanje neguje vsak vidik stvarstva, vsak njegov korak je podprt z neskončno razvojno močjo naravnega zakona.

Mahariši je predvsem znanstvenik. Dejal je:

[blockquote author=”” link=”” target=”_blank”]“Skozi okno znanosti vidim dobo razsvetljenja”[/blockquote]
[divider height=”10″ style=”default” line=”default” themecolor=”0″]

Tako je danes po celem svetu cenjen kot vodilni znanstvenik na področju razvoja zavesti. Uspelo mu je popolnoma obnoviti tisočletja staro, vendar napačno razumljeno vedsko literaturo, saj je v popolnosti pojasnil tako njen teoretični kot tudi praktični pomen in jo tako predstavil v obliki popolne znanosti o zavesti.

Maharišijeva vedska znanost in tehnologija razvija poln potencial Naravnega zakona v človekovi zavesti, kar je osnova za izboljšanje vseh vidikov posameznikovega življenja.

Človeštvu je ponudil zelo celovit pristop k zdravju imenovan Maharišijev Vedski pristop k zdravju.

Vse recepture, formule, izbiro rastlin in proizvodnje procese nadzoruje Svet Vaidij – zbor ajurvedskih strokovnjakov. Svet Vaidij so ustanovili vodilni indijski strokovnjaki za Ajurvedo skupaj z Mahariši Maheš Jogijem leta 1983.

[divider height=”10″ style=”default” line=”default” themecolor=”0″]

B. D. Triguna: svetovalec za Indijsko vlado in nekdanji predsednik Vse indijskega ajurvedskega kongresa – največje zdravniške zbornice na svetu, ki združuje preko 300.000 ajurvedskih zdravnikov

V. M. Dwivedi: mednarodno priznan strokovnjak na področju Rasajan (Ajurvedskih zeliščnih in mineralnih pripravkov)

Balradž Maharši: vodilni strokovnjak za Dravyaguno – Vedo o poznavanju in uporabi ajurvedskih rastlin

Ajurveda uči, da celotno vesolje, naravo in človeka prežemajo tri temeljne sile v naravi imenovane ‘tri doše’.

Doše so izredno fini energijski – kvantno – mehanski principi, ki jih sodobna fizika šele pričenja odkrivati. Te tri sile imenovane ‘tri doše’ nadzorujejo vse fizične, duševne in čustvene funkcije človeka. Razdelitev teh treh doš v posamezniku označuje različne značilnosti osebnosti, naših radosti in naših žalosti, našo moč ter našo šibkost.

Ravnovesje je ključ

Če so vse tri doše v svojem ravnovesju to pomeni da vse naše funkcije delujejo brezhibno – po ajurvedi smo v tem primeru izvrstnega zdravja ter se v svojem telesu odlično počutimo. Toda, če so doše v neravnovesju, to se zgodi npr. takrat kadar ena doša prekomerno vpliva na druge dve doši, lahko to vodi v bolezen.

Zato ajurvedski teksti priporočajo preproste ukrepe s katerimi lahko pripeljemo došo na nežen način v njeno naravno ravnovesje. S tem okrepimo tudi naravno lastnost telesa, da se samoobnovi.